německy anglicky

Zoo Děčín se na dva roky připojila ke kampani EAZA Which fish?

obrázek rybářů

Evropská asociace zoologických zahrad a akvárií EAZA vyhlásila novou kampaň zaměřenou na záchranu vybraného druhu živočichů, skupiny, či konkrétního ekosystému.

Nese název „Which fish?“ a po následující dva roky se zaměří na mořské ryby a udržitelný rybolov. Ke kampaním EAZA se pravidelně připojuje i děčínská zoologická zahrada, a proto ani tato nebude výjimkou. Odborníci mluví o tom, že v důsledku devastace mořských ekosystémů může dojít již v roce 2050 k jejich kolapsu. Největšími hrozbami je nadměrný rybolov, ničivé rybolovné praktiky a znečištění. Kampaň má 3 základní za cíle. Prvním je osvěta veřejnosti. „Lidově řečeno - kampaň bude cílit na to, aby lidé konzumovali i jiné druhy ryb, než ty, které jsou v současnosti kvůli nadměrnému lovu již v ohrožení. Druhý cíl míří přímo na zoologické zahrady. Ty si daly předsevzetí používat jako krmivo pro zvířata pouze ryby z udržitelných chovů, tzn. ze sádek a ne z volného odlovu,“ vysvětlila mluvčí zoo Alena Houšková. Třetí cíl je určen pro velká mořská akvária, aby rozšířila sbírky o nové druhy a zvýšila tak jejich počty chovem v lidské péči.

Zoo Děčín seznámí návštěvníky s touto kampaní nejen prostřednictvím informačních panelů, ale také formou vzdělávacích aktivit, soutěží a další akcí, které plánuje v průběhu celé doby jejího trvání. Bližší informace o kampani najdete na www.whichfish.eu.

Autor: Alena Houšková | Aktualizováno: 20.02.2020
Nahoru
otevírací doba
vstupné
kudy do zoo
plán zoo
služby
archiv
kamera
e-shop
<červenec>
Po Út St Čt So Ne
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31  

Text zřizovatel

Znak města Děčín

Text partneři

Logo společnosti INO

Logo Grešík Valdemar

Logo Agrokomplexu

Logo Asan Pet

Logo Balconi

Logo Rabina

Logo Ovoce - zelenina Jaroslav Suchý

Logo Liftea

Logo Děčínského deníku

Logo e-děčínsko

Logo Děčín.cz

Logo Kudy z nudy

Logo Domova dětí a mládeže Děčín

Logo ZUŠ v Děčíně

Logo Útulku Děčín

Logo vzdělávacího centra Svopap

Logo Vstupenky Děčín

Logo Artmaterial.cz

Text Jsme členem

Logo evropské asociace zoo

Logo světové asociace zoo

Logo Unie českých a slovenských zoo

Logo Fauna-flora

Logo IZE

Logo ISIS

Logo evropského záchovného programu

Logo destinačního fondu

Text Sponzoři noci snů

Logo Ústeckého kraje

Logo Rabina

Logo Balconi

Logo cukrárny Expres Děčín

Logo Inpeko

Logo MAR-MAT ovoce a zelenina

Logo Hračky Barvíř

Logo Termo Děčín

Logo Domu dětí a mládeže Děčín

Logo Dům Tisku

Logo ZUŠ

Logo České průmyslové pojišťovny

Logo Ice and Go

Logo skautů

Logo vlastivědného muzea v České Lípě

Logo pekařství He-Fi

Logo HC Děčínských medvědů

Logo BK ARMEX Děčín

Logo ZŠ Slovanka

Zoo Děčín se na dva roky připojila ke kampani EAZA Which fish?

obrázek rybářů

Evropská asociace zoologických zahrad a akvárií EAZA vyhlásila novou kampaň zaměřenou na záchranu vybraného druhu živočichů, skupiny, či konkrétního ekosystému.

Nese název „Which fish?“ a po následující dva roky se zaměří na mořské ryby a udržitelný rybolov. Ke kampaním EAZA se pravidelně připojuje i děčínská zoologická zahrada, a proto ani tato nebude výjimkou. Odborníci mluví o tom, že v důsledku devastace mořských ekosystémů může dojít již v roce 2050 k jejich kolapsu. Největšími hrozbami je nadměrný rybolov, ničivé rybolovné praktiky a znečištění. Kampaň má 3 základní za cíle. Prvním je osvěta veřejnosti. „Lidově řečeno - kampaň bude cílit na to, aby lidé konzumovali i jiné druhy ryb, než ty, které jsou v současnosti kvůli nadměrnému lovu již v ohrožení. Druhý cíl míří přímo na zoologické zahrady. Ty si daly předsevzetí používat jako krmivo pro zvířata pouze ryby z udržitelných chovů, tzn. ze sádek a ne z volného odlovu,“ vysvětlila mluvčí zoo Alena Houšková. Třetí cíl je určen pro velká mořská akvária, aby rozšířila sbírky o nové druhy a zvýšila tak jejich počty chovem v lidské péči.

Zoo Děčín seznámí návštěvníky s touto kampaní nejen prostřednictvím informačních panelů, ale také formou vzdělávacích aktivit, soutěží a další akcí, které plánuje v průběhu celé doby jejího trvání. Bližší informace o kampani najdete na www.whichfish.eu.